Ik hou van jou. ♡

Ik hou van jou.
 ♡
Ik heb gedacht maar veel te veel gezwegen.
Ik heb gepraat maar zelde iets gezegd.
Ik heb gestreden maar wist vaak niet waar tegen.
Ik ken mijn grenzen maar ik heb ze nooit verlegd.

Ik heb heel veel gevochten vanuit mijn overlevingskracht en achter mijn masler geleefd. Veel voor andere gedaan en al mijn liefde gegeven.
Ik heb warmte, positiviteit en kracht uit gestraald, ik wilde zoveel voor andere betekenen..
Ik hou ziels veel van mensen die ik ontmoet en mij raken.
Ben er sinds kort achter gekomen dat ik hier in dit leven ben om andere te coachen in het pad naar je unieke innerlijke ik, puur en intens met liefde leven, te gaan houden van wie jij bent.
Maar hoe kan ik het allemaal doen als ik het gevoel zelf niet eens voel wat ik er voor nodig heb om te zeggen " ik hou van jou". Alles wat ik tot nu toe heb gedaan, gezegd of vertelt ik meende het recht vanuit mijn hart, het zit in mij om te geven en puur te zijn wie ik ben.
Het zit in mij om liefde te geven en te omarmen, ik zal mijn hart volgen en vliegen door het leven mijn prachtige vleugels tonen.
Maar wat er miste is het gevoel tussen jou en mij en alles wat liefde bevat.. ik voelde het niet hoe kon ik het dan puur overbrengen.
Er was een muurtje om mijn hart en alleen ik zelf kon die af gaan breken wanneer ik daar klaar voor was.
Het moment is aangebroken, het muurtje houd me tegen om gelukkig en intens te kunnen leven wat ik wel in dit leven nodig heb om te zijn wie ik echt ben.

Voor het publiek was ik een vlotte praater.
Ik vond altijd precies het juiste woord maar meestal was dat grotendeels theater en zei ik dat wat men het liefste hoort.
Ik heb het in me maar hoe kan ik geven als ik een muurtje om mij heen heb gebouwd.

Het muurtje ben ik aan het afbreken, langzaam en voorzichtig want als ik het te snel doe zal het murtje op mij vallen en zal ik weer opgesloten worden en mijn masker weer opzetten, weer verwijderd worden van mijn hart dat het nodig heeft om te spreken...maar weer tegen gehouden word.
Ik heb het nodig om dichter bij mezelf te komen, om mijn innerlijke ik te omarmen en van mezelf volledig te houden.
Ik heb het nodig om de stilte te ontdekken en te voelen, te beseffen wat het met mij doet, te ontmoeten wie  ik ben, te voelen wat ik voel.
Ik zal gaan voelen,
" ik hou van mezelf  en van jou.

Ik heb ontdekt dat ik tot nu toe alles te  goed wilde doen, mensen wilde  pleasen, te graag wilde dat iedereen mij leuk en aardig vond, te graag wilde dat iedereen vrienden met mij wilde zijn, te graag een meerwaarde in dit leven en voor andere hoopte te zijn.
Maar alles wat ik wilde dat kwam maar niet omdat ik altijd weer de lat hoger legde en mij door mijn negatieve gedachtens liet leiden, ik wilde hoopte en verwachten meer.
Ik ben er achter dat ik het nodig heb om echt te gaan voelen wat de liefde is.
Verwacht niks meer, hoop en wil niks meer.
Ik geloof er in dat alles wat er op mijn pad komt met een reden is, ik volg mijn hart, en leer bewust te leven met mezelf.
Ik leef per dag want morgen is er weer een nieuwe dag.
De toekomst kan ik niet voorspellen het verleden is geweest, ik kan leven per dag en kiezen voor mezelf, dankbaar zijn om wie ik ben, wat ik heb en wie er in mijn leven zijn.

Maar om mijn  hart tot  jou te laten spreken tot hen waar ik zo vreselijk veel van hou moest ik toch echt mijn muurtje om mij heen voorzichtig af gaan breken want ik zei nooit zomaar "ik hou van jou".

Ik hoop dat ik jou toch heb laten voelen dat soms mijn blik voldoende was voor jou.
Ik ben mijn muurtje langzaam aan het afbreken en er ontstaan gaten, ik ben gaan ontpoppen in een prachtige vlinder.
Ik sta open en voel voorzichtig de liefde die ik nooit heb kunnen voelen.
Als ik er aan toe ben zal het muurtje om mij heen helemaal verdwijnen en zal ik puur en intens met al mijn liefde er zijn.
Ik kan pas echt van jou houden als ik van mezelf hou.
Ik hou sinds kort een klein beetje van mezelf.
Steeds meer van jou.

DANKBAAR.


Reacties

Populaire posts