Wat ik nodig heb. ♡

Wat ik nodig heb.

Liefdevol opgegroeid, kind kunnen zijn, een fijn warm thuis gehad, familie en vrienden om mij heen, mooie vakanties gehad fijne herinneringen aan, leuke dingen gedaan, bedankt papa en mama voor wat jullie mij gegeven hebben "liefde voor altijd". Bedankt zus dat jij mijn lieve zusje bent.

Laatste paar jaren dat ik thuis bij mijn ouders woonde werd het steeds onrustiger, veel ruzies en geen fijne sfeer meer. Ik kon niet tegen al dat geschreeuw, ik vluchten weg van huis, bouwde een muurtje om mij heen en zetten mijn masker op zodat ik vanuit mijn overleving "fijn" verder kon gaan. Dat had ik nodig. Met veel vrienden om mij heen, leuke dingen beleefd, goede midelbare schooltijd gehad en een vervolg studie goed afgerond, veel feesten, leuke waardevolle herinneringen, ik ben dankbaar voor mijn jeugd jaren.
 Het zonnetje die altijd straalde. Met vallen en opstaan. Ik had  positiviteit en liefde om mij heen nodig wat mij er altijd door heen heeft gesleept .
Toen ik 17 jaar was kreeg ik te horen dat ik een progressieve oogziekte heb, maar ik laat mij niet door mijn belemmering leiden dat is wat ik toen zei en ging vrolijk verder met af en toe een dipje.

Eind vorige jaar in een depressie terecht gekomen, mijn masker werd te zwaar mijn muurtje werd te dik.. het werd langzaam donker, ik kwam in mijn paniek vast te zitten, het greep me vast en trok me het diepe in, maar gelukkig ben ik sterker dan wat mij overkomt.
Ik heb het nodig om echt mezelf te kunnen zijn.

Herstelt van mijn depressie, sneller dan ik had verwacht. Het was een donkere periode met heel veel paniek en verdriet, veel onmacht en hopeloosheid, ik wist niet wie ik was en of het leven voor mij nog wel zin had.
Wat er in het verleden gebeurd is laat ik achter me en de herinneringen sluit ik in mijn hart, mijn visuele belemmering heb ik nu kracht voor gevonden om het echt te gaan accepteren.
Ik ben zoals ik ben, prachtig een mooi warm mens.

Ik leer bewuster te leven vanuit mezelf.
Niet meer alleen maar vanuit mijn ego maar leer meer te leven naar wat mijn hart mij vertelt.

Wat ik nodig heb.
Wat doet het met mij en wat voel ik?
Waar krijg ik energie van en waar word ik blij van ?
Bewust worden van wat ik voel, wat mijn gedachtes zijn, wat ik denk en wat ik doe.
Dat ik mag houden van mezelf en geloven in wie ik ben en wat ik doe.

Wat ik nodig heb.
Bewust leren leven maakt voor mij dat ik onvoowaardelijke liefde voelen kan, stralen zonder het masker en niet meer achter mijn muur hoef te staan.

Wat ik nodig heb. 
Ik had het nodig om mijn masker af te zetten, mijn muurtje steentje voor steentje af te breken,  het heeft mij jaren lang beschermt en gered ik had het nodig om te zijn. Maar nu word het te zwaar om niet puur en echt te zijn, ik ben er klaar en sterk genoeg voor om te zijn wie ik echt ben.
Ik doe het langzaam aan, rustig lopen, stap voor stap en ik neem de tijd, want dit pad uit rennen zal ten kosten gaan van mezelf.
Haasten is niet wat ik nodig heb.

Wat ik nodig heb.
Stilte & onvoorwaardelijke liefde.
Ik heb het nodig om dichter bij mezelf te komen, de liefde te voelen tussen jou en mij, intens het leven te beleven en stilte te ervaren brengt alles dichter bij.
Ik heb het nodig om er achter te komen wat ik in dit leven doe, wat mijn doel is en mogen ervaren wat mij gelukkig maakt.
Ik ben er achter het is
 "er zijn"
met heel mijn ik, met al mijn liefde, warmte en kracht er gewoon zijn.

Wat ik nodig heb.
Ik heb het nodig om nu echt mijn verwerkingsproces in te gaan zodat ik mijn visuele belemmering een goed plekje kan geven en bewuster mee leer om te gaan. Ik heb het nodig om te revalideren en te leren accepteren dat ik altijd zeer slechtziend ben.
Ik hoef de focus er niet op te leggen,  ga het niet benadrukken of er naar gaan leven, dat is niet wat ik nodig heb.
Ik ben Miranda, prachtig, krachtig en sterk dat is wie ik ben. Maar ik heb het wel nodig om mezelf volledig te accepteren en te houden van mezelf, helemaal zoals ik ben.

Wat ik nodig heb.
Wat ik nodig heb is om te leren dat ik mezelf niet te kort mag doen, ik hulp toe mag laten en hulp vragen als ik dat nodig heb. Ik mag mezelf het leven makkelijker maken door bewust bepaalde dingen te leren inzien.
Hoef mezelf niet meer uit te putten en mag leren mijn grenzen aan te geven, ik hoef niet alles alleen te doen en te kunnen (een diricteur van een groot bedrijft voert ook niet alles zelf uit, maar stuurt aan en doet de taken waar die zelf goed in is de rest besteed die uit, werken vanuit je eigen kracht ).

Ik ga een nieuwe stap maken, iets wat ik altijd uit de weg ging en nog niet klaar voor was.
Iets wat ik tijdens mijn depressie achter kwam dat ik mijn visuele belemmering nog lang niet goed verwerkt heb.
Ik ben er nu klaar voor en sterk genoeg, ik sta er nu volledig open voor en achter om deze stap voort te zetten.
Ik ga de volgende stap in mijn leven maken, "ik ga het revalidatieproces aan".
Ik heb 4 april een intake gesprek bij Het Loo Erf, en als ik toegelaten word ga ik daar in behandeling.
Visio Het Loo Erf is het enige centrum voor intensieve revalidatie in Nederland voor slechtziende en blinde mensen die willen (re-)integreren in de maatschappij.
Een nieuwe stap die ik nodig heb om te maken, die mij meer bewust zal leren omgaan met wie ik ben en mezelf nog meer zal laten voelen dat ik het waard ben.

Maar het zal mij ook laten in zien dat ik mij niet aanstel, dat ik mij echt wel mag aanpassen aan wat ik nodig heb, dat ik mezelf in mijn kracht zet door niet meer de lat te hoog te leggen en mij niet te veel dingen op te leggen. Door gewoon te zeggen "ik zie het niet goed".

Door er gewoon te zijn zal ik mijn hart kunnen volgen en kunnen stralen precies zoals ik ben, dat is wat ik nodig heb.

Reacties

  1. Ik kan nog steeds niet geloven dat ik niet weet waar ik moet beginnen, mijn naam is Juan, ik ben 36 jaar oud ik kreeg de diagnose genitale herpesziekte, ik verloor alle hoop in het leven, maar net als alle andere zocht ik nog steeds naar een genezing zelfs op internet en daar ontmoet ik Dr. Ogala ik kon het eerst niet geloven maar ook mijn schok na enige toediening van zijn kruidengeneesmiddelen ik ben zo blij om te zeggen dat ik nu genezen ben ik moet dit wonderbaarlijke delen ervaring, dus ik zeg tegen alle anderen met genitale herpesziekten, neem voor een beter leven en een beter milieu contact op met Dr ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com je kunt ook bellen of WhatsApp +2348052394128

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts